دیپلماسی❜ اقتصادی/ آیا می دانید تولیدات خراسان رضوی به ۸۶ کشور جهان صادر می شود؟ جذب ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه خارجی در سال گذشته

  • بازدید: ۱۸۶
اقتصادی/ آیا می دانید تولیدات خراسان رضوی به ۸۶ کشور جهان صادر می شود؟ جذب ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه خارجی در سال گذشته

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی با اشاره به آخرین آمار در حوزه تجارت خارجی گفت: بر اساس آخرین آمار تولیدات خراسان رضوی به ۸۶ کشور جهان صادر شده است. رشد صادرات در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل ۱/ ۱‌درصد بوده و در سه ماه اول امسال نیز شاهد رشد ۴۰درصدی صادرات نسبت به سال ۱۴۰۱ بودیم.

پیشتازی خراسان رضوی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی

دنیای‌اقتصاد - مشهد - بهناز رحیمیان : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اعلام جذب ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه خارجی توسط این استان در سال گذشته، از آن به عنوان بیشترین میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی استان‌‌‌‌های کشور یاد کرد و از سهم ۴۰ درصدی بخش صنعت در این حوزه خبر داد. امیررضا رجبی در نشستی به مناسبت دهه تولید و تجارت گفت: امسال از ۵۴ واحد نمونه کشوری، ۷ واحد از خراسان رضوی انتخاب شدند که نشان‌‌‌دهنده توان، انگیزه و تلاش حوزه صنعت، معدن و تجارت استان است.

پیشتازی خراسان رضوی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی

رجبی با اشاره به توانمندی‌‌‌های شاخص صنعت و معدن خراسان رضوی در سال‌های اخیر اظهار کرد: خراسان رضوی در حوزه زنجیره فولاد در قطب دوم، خودروسازی در قطب سوم و در قطعه‌‌‌سازی جزو سه قطب اول کشور قرار دارد. همچنین خراسان رضوی سومین تولیدکننده سیمان کشور و در حوزه‌‌‌هایی همچون دیودهای LED اولین و تنها تولیدکننده کشور است. خراسان رضوی در حوزه تولید شیشه فلوت، ورق کاغذ از پسماند ضایعات کاغذی و نیز تولید ونتیلاتور، رتبه‌‌‌های نخست کشور را به خود اختصاص داده و به عنوان نخستین تولیدکننده سی‌تی‌اسکن کشور از پارک علم‌‌‌وفناوری مجوز دریافت کرده است. رجبی با تاکید بر اینکه بیشترین پروانه بهره‌‌‌برداری معدن متعلق به خراسان رضوی است، افزود: ۳۰‌درصد سنگ‌آهن کشور از معادن سنگ‌آهن خواف تولید می‌شود و موادی مانند سنگ فیروزه و سنگ هرکاره از معادن خاص در این استان استخراج می‌‌‌شود.

cوی درباره وضعیت قطعی برق واحدهای تولیدی در تابستان امسال اظهار کرد: امسال با همکاری بخش صنعت با مدیریت پیک بار فقط جابه‌جایی بار از یک روز خاص به‌روز جمعه یا شیفت شب انجام گرفته که این در کل استان تقسیم شده است بنابراین امسال واحدهای صنعتی به دلیل قطعی برق تعطیل نشدند.

رجبی همچنین از آغاز بهره‌‌‌برداری از فاز اول شهرک صنعتی رضوی (شماره ۵) مشهد به وسعت ۲۵۰ هکتار واقع در محور شرق مشهد پس از ۱۰ سال با وجود مشکلات بسیار با همکاری دستگاه‌‌‌های اجرایی خبر داد. فیروز ابراهیمی، رئیس خانه صمت خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به انتخاب ۷۰ واحد صنعتی نمونه در استان اظهار کرد: امسال برای اولین بار ۵ واحد نمونه به مدیریت بانوان به عنوان واحدهای نمونه انتخاب شدند همچنین ۲۵ واحد شهرستانی و ۲۰ واحد جدید با مدیریت جوانان جویای نام در فهرست واحدهای نمونه استانی قرار دارند. ابراهیمی با تاکید بر انجام اقدامات متفاوت در خانه صمت استان از تدوین اولویت‌‌‌های سرمایه‌گذاری برای نخستین بار در خراسان رضوی خبر داد. وی همچنین افزود: با توجه به جمعیت ۲۵‌هزار نفری خانم‌‌‌های شاغل در صنعت استان، طرح غربالگری سرطان‌‌‌های شایع در زنان برای اولین بار در کشور در محورهای صنعتی استان در حال انجام بوده که هزینه آن بر عهده کارفرمایان است.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/173


Share


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها