دیپلماسی❜ دانشگاهی/ تقویم فرهیخت: ۱ آبان ۱۴۰۱، برپایی دوازدهمین همایش بین المللی بزرگداشت بیهقی در سبزوار

  • بازدید: ۴۲۶
دانشگاهی/ تقویم فرهیخت: ۱ آبان ۱۴۰۱، برپایی دوازدهمین همایش بین المللی بزرگداشت بیهقی در سبزوار
دانشگاه حکیم سبزواری
دوازدهمین همایش بین المللی بزرگداشت ابوالفضل بیهقی(۱۴۰۱) در تاریخ ۱ آبان ۱۴۰۱ توسط دانشگاه حکیم سبزواری، در شهر سبزوار برگزار خواهد شد.
این همایش بین المللی با هدف بزرگداشت ابوالفضل بیهقی (پدر نثر فارسی) در اوّل آبان ۱۴۰۱ و به صورت «بین المللی» برگزار می‌شود. به مناسبت ثبت روز اوّل آبان در تقویم ملّی کشوراز سال۱۴۰۰ به نام «روز ملّی بزرگداشت بیهقی»، برنامه‌های گسترده‌ای از اوّل آبان۱۴۰۱ به مدّت یک هفته برگزار خواهد شد.
از آن جمله برپایی سخنرانی ها و گفتارهای علمی با حضورشماری از استادان داخلی وخارجی، انتشار چکیده مقاله‌های همایش و برگزاری چندین نشست علمی ـ پژوهشی( حضوری و در فضای مجازی) توسط گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه حکیم سبزواری، زیرنظر کمیته علمی همایش.
ساختار سازمانی همایش
آقای دکتر محمد علی زنگنه اسدی (رئیس کنفرانس)
آقای دکتر مهیار علوی مقدم (دبیر کنفرانس)
اطلاعات مهم کنفرانس
تاریخ برگزاری: ۱ آبان ۱۴۰۱
تاریخ میلادی: 2022-10-23
مهلت ارسال اصل مقاله: ۱۴۰۱/۶/۲۰
اعلام نتایج داوری اصل مقاله: ۱۴۰۱/۷/۱۰
سازمان علمی برگزار کننده همایش: دانشگاه حکیم سبزواری
شهر همایش: شهر سبزوار
استان همایش: استان خراسان رضوی

از پژوهشگران ارزنده دعوت می‌شود چکیده مقالة خود را پیرامون نثر کلاسیک فارسی، تاریخ بیهقی، بیهقی پژوهی و موضوعات مرتبط و پیشنهادی (درحوزه‌های متن‌پژوهی، مباحث نقدادبی و زیباشناسی متن، تاریخ، علوم سیاسی، جغرافیا و...) و با تاکید بر کاربرد آموزه های فرهنگیِ تاریخ بیهقی و نثر فارسی در دورة معاصر، حداکثر تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ به وب سایت همایش به نشانی beyhagi۱۴۰۱.hsu.ac.ir  ( پس ازثبت نام و...) ارسال فرمایند. (براساس فرمت مذکور در وب سایت همایش).
مجموعة چکیده مقاله‌های دوازدهمین همایش بین المللی بزرگداشت ابوالفضل بیهقی، دارای نمایه‌های ISC و Civilica و اعتبار علمی- پژوهشی بین المللی درخوری است. کمیتة علمی همایش، از میان چکیده‌های دارای امتیاز بالاتر علمی، شماری را به عنوان سخنرانی در نشست‌های مجازی دعوت می‌کند. 
لطفاً به این نکته‌ها توجّه فرمایید:
۱. چکیده، فقط باید در فرمت چکیده موجوددروب سایت همایش گتجانده شود و چکیده‌های خارج از فرمت، پذیرفته نمی‌شود. باید تمام مشخصات و توضیحات موجود در این فرمت نمونه رعایت شود؛
۲. چکیده هایی که به جزاز طریق وب سایت همایش ارسال شود مورد پذیرش نیست.
۳. چکیده باید دارای ماهیّت علمی-‌پژوهشی، اصالت و نوآوری، بیان مسئله، ضرورت­ و اهمیّت تحقیق، روش و هدف­‌ها و دستاوردهای تحقیق باشد (بدون عنوان­‌های فرعی)؛ رعایت اصول نگارشی مراکز دانشگاهی و «دستور خط فارسی» مصوّب فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، رعایت فاصله­‌ها و نیم فاصله‌ها، رعایت نشانه‌های درست نقطه‌گذاری، کاربرد تشدید در واژه‌­ها و بهره‌گیری از «ۀ» برای نقش‌نمای اضافۀ واژه‌های مختوم به «ه» غیر ملفوظ (مانند: نظریة ادبی) ضروری است؛
۴. متن چکیده: B Louts۱۳ نازک؛  حداکثر ۲۲۰ واژه؛ کل چکیده فقط در یک صفحه؛ بدون ذکر منابع و مآخذ؛ نام کتاب‌ها در متن چکیده: ایتالیک (ایرانیک) نازک؛  چکیده در یک بند‌؛ فاصله بین سطرها: یک سانتی متر/ single؛   ابعادچکیده: قطع وزیری (چکیده را فقط در  فایلِ وُرد پیوست در «فرمت نمونه» تایپ فرمایید و با حفظ همان سربرگ همایش، در این فرمت بگنجانید)؛
۵. واژه‌­های کلیدی (B Louts۱۳ بولد): بین ۳ تا ۶ واژه؛ بین واژه‌ها ویرگول؛ در پایین چکیده؛ (B Louts۱۲ نازک).
با سپاس بسیار
دکتر مهیار علوی مقدّم
دبیر دوازدهمین همایش بین المللی بزرگداشت ابوالفضل بیهقی/ دانشگاه حکیم سبزواری 
پوستر همایش:

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/154


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها